طراحي سايت
 

يك سايت شخصي يا شركتي كوچك هيچ‌گاه هدف هكرها قرار نمي‌گيرد. اگر اين‌طور است كاملا در اشتباهيد، چراكه طبق آمارهاي ارائه شده، بسياري از سايت‌هاي شخصي و كوچك نيز هك مي‌شوند و گاهي اين نفوذ به شكلي است كه صاحب سايت تا مدت‌ها از آن بي‌اطلاع است و هكر براي اهداف مختلفي از سايت قرباني سوءاستفاده مي‌كند. باتوجه به محبوبيت سيستم مديريت محتواي وردپرس در راه‌اندازي انواع سايت‌هاي شخصي، فروشگاهي.

محبوبيت بيشتر، دشمنان بيشتروردپرس، يكي از محبوب‌ترين سيستم‌هاي مديريت محتواي سايت در دنياست. اين سيستم همواره از به‌روزرساني‌هاي مختلفي بهره‌مند مي‌شود تا ضمن رفع مشكلات، از آسيب‌پذيري‌هاي امنيتي نيز در امان باشد. با اين حال محبوبيت و افزايش سايت‌هاي راه‌اندازي شده با وردپرس موجب شده هكرها نيز تمركز زيادي روي آن داشته باشند و هر لحظه يك راه نفوذ جديد روي وردپرس را جست‌وجو كنند. خودتان كارشناس امنيت باشيددر چنين شرايطي ضمن بهره‌مندي از نسخه‌هاي به‌روزرساني شده وردپرس پيشنهاد مي‌شود نكات امنيتي متعددي نيز رعايت شود تا از هرگونه نفوذ به سايت‌هاي وردپرسي جلوگيري شود.اين نكات را بسياري از كارشناسان امنيتي مي‌دانند، اما براي يك كاربر عادي بايد راهكار ساده‌تري درنظر گرفته شود تا بتواند همچون يك كارشناس خبره، امنيت سايت وردپرسي خود را افزايش دهد و مانع از هك آن بشود. يكي از اين راهكارهاي ساده، استفاده از افزونه قدرتمند است.  اموزش بالا بردن امنيت سايت, راه هاي بالا بردن امنيت سايت

مسدودسازي دسترسي به سايت از آدرس‌هاي آي‌پي شناسايي شده به‌عنوان خرابكار • مسدود كردن دسترسي كاربران به سايت پس از چند تلاش ناموفق • فعال‌سازي قابليت تائيد هويت دو مرحله‌اي با ارسال كد به ايميل يا تلفن همراه بدون نياز به سامانه‌هاي ارسال پيام كوتاه • اسكن زمان‌بندي شده صفحات سايت براي شناسايي.

كدهاي مخرب اجباري كردن استفاده از رمز عبور پيچيده براي همه كاربران و تنظيم تاريخ انقضا براي رمز عبور فعال‌سازي در داشبورد مديريتي و ديگر صفحات و مطالب سايت (در صورت پشتيباني توسط سرور) • تغيير مسير پيش‌فرض براي ورود به داشبورد مديريتي مانيتور كردن لحظه‌اي فايل‌ها و اعلام هرگونه تغييرات در آنها  ارسال ايميل اطلاع‌رساني در صورت مشاهده فعاليت‌هاي مشكوك به خرابكاري روي سايت  پنهان‌سازي يا حذف اطلاعات مربوط به وردپرس نصب شده روي سايت شما نصب و فعال‌سازيپيش از نصب اين افزونه و هريك از افزونه‌هاي امنيتي ديگر توصيه مي‌شود يك نسخه پشتيبان از بانك اطلاعاتي .

سايت خود تهيه كنيد، چراكه بسياري از افزونه‌هاي امنيتي، تغييراتي در بانك اطلاعاتي سايت اعمال مي‌كنند و ممكن است نيازمند بازگرداني اطلاعات در صورت مواجهه با مشكل باشيد. نسخه رايگان افزونه را مي‌توانيد با جست‌وجو در مخزن وردپرس از لينكدانلود و روي سايت خود نصب كنيد.

 

 همچنين نسخه حرفه‌اي اين افزونه كه از امكانات منحصربه‌فردي همچون تائيد هويت دو مرحله‌اي و اسكن زمان‌بندي شده برخوردار است نيز از سايت سازنده قابل خريداري است كه باتوجه به محدوديت در خريدهاي آنلاين از سايت‌هاي خارجي مي‌توانيد براي دريافت نسخه مشابه به سايت‌هاي معتبر ايراني همچون كه نسخه فارسي‌شده افزونه‌ها و قالب‌هاي وردپرسي را در اختيار كاربران قرار مي‌دهد، مراجعه كنيد. در ادامه پس از اضافه كردن افزونه به سايت وردپرسي خود و فعال‌سازي آن، پيامي مبني بر فعال‌سازي قابليت حفاظتي را مشاهده خواهيد كرد.استفاده از اين قابليت رايگان است و تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه روي گزينه Get Free API Key كليك و آدرس ايميل خود را وارد.

كنيد تا يك كليد رايگان براي شما ايجاد و روي سايت ثبت شود. تا اين بخش كار، جلوگيري از حملات بروت‌فورس روي سايت شما فعال شده و آدرس‌هاي آي‌پي شناسايي شده به عنوان خرابكار قابليت دسترسي و ورود به سايت شما را نخواهند داشت.در ادامه بايد از داشبورد مديريتي وردپرس، روي گزينه Security كليك كرده و پس از آن گزينه Settings را انتخاب كنيد. 

 

در اين بخش مجموعه‌اي از ماژول‌هاي امنيتي براي حفاظت از سايت در اختيار شما قرار مي‌گيرد كه با فعال‌سازي و پيكربندي هركدام مي‌توانيد حفاظت از سايت وردپرسي خود را چند برابر افزايش دهيد. يا بهترين افزونه امنيتي وردپرس كاري دشوار است، چراكه در اين ميان افزونه قدرتمند ديگري نيز با نام از محبوبيت زيادي برخوردار است. براي انتخاب بهترين افزونه در مقايسه اين دو افزونه با يكديگر به اين نتيجه رسيديم كه افزونه در يك انتخاب ساده و سريع، گزينه مناسب‌تري به‌شمار مي‌رود و امكانات اوليه را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد، اما چنانچه بخواهيد كمي حرفه‌اي‌تر از سايت خود حفاظت كنيد، نيازمند هستيد، چراكه امكانات ارائه شده توسط اين افزونه بسيار بيشتر از افزونه است، اما در مواردي پيكربندي برخي از آنها ممكن است نيازمند دقت بيشتري نيز باشد. همچنين يكي از امكانات افزونه كه تشخيص تغييرات در فايل‌هاست روي برخي سرورهاي اشتراكي ممكن است با كاهش سرعت سرور همراه باشد كه در اين شرايط كاربر بايد اين قابليت  را غيرفعال يا به فايل‌هاي معيني محدود كند. در پايان افزونه برنده ميدان است و با بهره‌مندي از قابليت شخصي‌سازي فراوان روي هريك از لايه‌هاي حفاظتي، تجربه سايتي ايمن بدون نگراني از هك شدن را براي شما فراهم مي‌كند.

چگونه براي وبلاگ مطلب بنويسيم؟ آيا نوشتن در يك وبلاگ نياز به تكنيك خاصي دارد؟ آيا نوشتن در اينترنت مانند نوشتن يك كتاب يا مقاله يك نوشته خوب بايد به گونه‌اي تنظيم شده باشد تا خواننده در كوتاه ترين زمان ممكن، مفيد ترين اطلاعات لازم را دريافت كند و به هدف اش برسد.مخاطب وبلاگ خود را بشناسيد:براي چه كسي وبلاگ مي نويسيد؟ وبلاگ براي عده‌اي مانند يك دفترچه خاطرات و بسيار شخصي است. آنها براي دل خودشان مي‌نويسند و شايد حتي دسترسي به وبلاگ را هم محدود كرده باشند. اما عده زيادي هم وبلاگ مي‌نويسند تا خوانده شود. اگر جزو دسته دوم هستيد، بايد در ابتدا مخاطب خودتان را بشناسيد. در مورد آن‌ها اطلاعاتي جمع آوري كنيد و خودتان را جاي آن‌ها بگذاريد. مخاطب شما چه انتظاري دارد؟ به دنبال چه چيزي مي‌گردد و در چه سني است و چه علايقي دارد.

 

مخاطب تكليف شما را با خودتان مشخص مي‌كند و اجازه مي‌دهد تا مطالب بهتري براي آن‌ها بنويسيد.موضوع وبلاگ را براي مخاطب مشخص كنيد:اگر در وبلاگ تنها در مورد يك موضوع خاص مي نويسيد، آن را براي خواننده مشخص كنيد. مي‌توانيد كاري كنيد، بيننده با يك نگاه بفهمد، اينجا كجا است. اگر در وبلاگ تان به نقد و بررسي فيلم‌هاي سينمايي مي پردازيد،از قالبي استفاده كنيد كه نشان دهنده اين موضوع باشد. اسم وبلاگ هم مي‌تواند تا حد زيادي به دادن حال و هواي سينمايي به وبلاگ كمك كند.

 

ر وبلاگ نويسي بهتر است از نوشتن پاراگراف هاي بلند و طولاني پرهيز كنيد. سعي كنيد متن را به قطعات كوچك‌تر تقسيم كنيد. براي هر بخش يك عنوان مجزا داشته باشيد تا براي خواننده جذاب‌تر شود. به عنوان مثال به متن همين درس نگاه كنيد كه به بخش‌هاي متعددي تقسيم شده است. خدار نشان داد. اين تكنيك ها متن را بسيار خواندني تر مي كند.اطلاعات را صحيح به هم متصل كنيد:گاهي اوقات مي‌خواهيد چند متن وبلاگ تان را با لينك كردن به هم متصل كنيد. در چنين وقتي از عنوان مناسب براي لينك ها استفاده كنيد. هنوز در وبلاگ هاي زيادي مي‌بينيم كه نوشته است: «براي خواندن مطلب اينجا كليك كنيد.» اين عبارت متعلق به روزهاي اول اختراع اينترنت بود. زماني كه هنوز كاربران نمي‌دانستند براي رفتن به يك لينك بايد روي آن كليك كنند! براي همين لينك ها را به اين صورت مي‌نوشتند تا بيننده بفهمد بايد روي آن كليك كند. شما مي‌توانيد از يك عنوان مناسب براي لينك ساختن استفاده كنيد تا معني مناسبي داشته باشد.در هر مطلب روي موضوع اصلي تمركز كنيد:هنگام نوشتن پست به حاشيه نرويد و به اصل مطلب بپردازيد. فراموش نكنيد خواننده‌ها در وبلاگ به ابتداي مطلب بيشترين توجه را دارند، بنابراين بهتر است نكات مهم را در همان چند خط اول بگنجانيد. اگر موضوع مورد نظرتان مهم است مانند روزنامه نگارها عمل كنيد. آن‌ها براي نوشتن خبر از روشي به نام هرم وارونه استفاده مي كنند. در اين روش مهم‌ترين نكات مطلب در ابتدا آورده مي‌شود و هرچه به پايين مي‌رويم مطالب با اهميت كمتر قرار مي گيرد. با استفاده از اين روش شانس اينكه پيام را به افراد بيشتري برسانيد چند برابر كرده ايد.ويرايش فراموش نشود:وبلاگ نويسي,آموزش وبلاگ نويسي
بعد از نوشتن يك پست در وبلاگ نياز نيست كه فوراً دكمه انتشار را بزنيد. حداقل يك بار نوشته را از اول تا آخر بخوانيد. به دنبال غلط هاي املايي، تايپي، نگارشي و اشتباه در جمله بندي بگرديد حتماً چندتايي پيدا مي كنيد. انتشار يك مطلب داراي غلط، تأثير بدي روي خواننده خواهد گذاشت. هنگام ويرايش روي جمله‌ها دوباره فكر كنيد. به ياد بياوريد خواننده‌هاي وب، متن هاي بلند و جمله‌هاي طولاني را دوست ندارند. بنابراين قيچي را به دست بگيريد و هر چه اضافه به نظر مي‌آيد حذف كنيد، تا يك متن اصلاح شده داشته با

كه مي‌خوانيد به هم چسبيده باشد و هيچ عنواني هم نداشته باشد. آيا جرأت مي‌كنيد آن را از اول تا آخر بخوانيد؟ وقتي متن را قسمت بندي نكنيد و در آن فضا خالي نداشته باشيد، مانند يك دژ مقابل خواننده است كه از خواندن آن سر باز مي زند.سايز متن را مناسب انتخاب كنيد و از وسط چين استفاده نكنيد:متني كه با فونت‌هاي درشت نوشته شده باشد به راحتي قابل خواندن نيست.

متن با فونت بسيار ريز هم همين طور. رنگي كردن قطعات مختلف متن هم باعث آزار چشم خواننده مي‌شود. بهتر است متن را در يك رنگ بنويسيد.بعضي‌ها دوست دارند، متن ها را وسط چين كنند. بررسي ها نشان داده كه چشم انسان در دنبال كردن خطوط وسط چين به مشكل بر مي‌خورد و با آن‌ها راحت نيست. بنابراين متن هاي فارسي را تا حد امكان راست چين قرار دهيد و انگليسي را چپ چين كنيد.در نوشته هاي وبلاگتان از تصاوير، درست و به‌موقع استفاده كنيد:تصاوير براي زيبا كردن صفحه وبلاگ نيستند. از آن‌ها وقتي استفاده كنيد كه مفهومي را به مطلب اضافه كند. گاهي اوقات آنقدر در استفاده از آن‌ها زياده روي مي‌شود كه مطلب اصلي در ميان شان گم مي شود. بعضي وقت ها تصاوير نامناسب سبب مي‌شوند، نوشته مانند يك تبليغ به نظر برسد. اعصاب خواننده‌ها را با استفاده از عكس‌هاي متحرك به هم نريزيد و فقط در صورتي از چنين چيزهايي استفاده كنيد كه واقعاً نياز باشد. از انيميشن ها وقتي استفاده كنيد كه به رساندن مفهموم تان كمك كند. آن‌ها به حجم صفحات شما اضافه مي‌كنند و خواننده ها بعد از انتظار طولاني وبلاگ را ترك مي كنند.طبقه بندي مطالب وبلاگ:نياز به دسته بندي پست ها يكي از اولين سؤال‌هايي است كه در ذهن يك بلاگر جديد شكل مي گيرد. سرويس هاي وبلاگ نويسي مختلف هر كدام امكانات متفاوتي را براي طبقه بندي نوشته‌ها در اختيار شما قرار مي دهند. اما در اينجا با دو تا از رايج ترين و مهم‌ترين آن‌ها آشنا مي شوياغذها را بر حسب موضوع در آن‌ها قرار مي دهيد. اين روش ساده و سريع است. معمولاً اين امكان را داريد، آن‌ها را در يكي از ستون‌هاي كناري وبلاگ نمايش دهيد و با كليك كردن روي هر دسته تمام مطالبي كه در آن طبقه بندي شده است نمايش داده مي شود.• برچسب زني: تگ زدن يا برچسب زني روش جديد تري براي دسته بندي اطلاعات در وبلاگ است. در اين روش براي هر پست تعدادي.

برچسب انتخاب مي‌كنيد و به آن اختصاص مي دهيد. محدوديتي در انتخاب و تعداد اين برچسب‌ها وجود ندارد. اما بايد بدانيد كه انتخاب برچسب مناسب يك هنر است. وقتي يك پست مي‌نويسد با خودتان فكر كنيد، كدام كلمات و عبارات هستند كه من را به ياد اين پست طراحي سايت مي‌اندازد يا اگر يكي از خوانندگان من بخواهد اين مطلب را پيدا كند احتمالاً چه كلمه‌اي را جستجو خواهد كرد؟ اين كلمات برچسب‌هاي شما را تشكيل مي دهند.تست نهايي يادتان نرود:بعد از اينكه مطلب را نوشتيد و منتشر كرديد حتماً آن را يك بار در وبلاگ مانند يك بيننده بازخواني كنيد. خيلي اوقات اشكالاتي در آن پيدا مي‌كنيد كه هنگام نوشتن و ويرايش در صفحه مديريت نديده ايد. گاهي اوقات عكس را در سايز اشتباه آپلود كرده‌ايد و وقتي آن را در وبلاگ چك كنيد، مي‌بينيد قالب وبلاگ به هم ريخته است. تست نهايي چند دقيقه بيشتر طول نمي‌كشد اما اين اطمينان را خواهيد داشت، مطلب شما درست و بدون اشكال منتشر شده است.اميدوارم از وبلاگ نويسي لذت ببريد

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۵:۲۸:۵۶ ] [ صدف طاهريان ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 2
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 305
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب